ماموریت ناوگروه نیروی دریایی ایران به كشورهای منطقه و آب های آزاد ادامه خواهد یافت
نوشته شده توسط : xmovies

امیر دریادار 'حبیب ا... سیاری' در دیدار 'عبدالله خمیس بن عبدالله الرییسی' فرمانده نیروی دریایی عمان به حضور ناوگروه هیجدهم نیروی دریایی ارتش در بندر جده اشاره كرد و گفت: این ناوگروه كه حامل پیام صلح و دوستی و تحكیم روابط و ارسال این پیام به همه كشورهای منطقه است پس از ترك این بندر در مسیر خود از بندر سلاله عمان دیدار خواهد كرد.

وی گفت: احتمالا این دیدار اواخر اسفندماه انجام خواهد شد و مقدمات انجام این سفر در دست اجرا است.

امیر دریادار سیاری اظهار داشت : نیروی دریایی ارتش درصدد تعاملات فنی و آموزشی و توسعه روابط و استحكام این روابط با كشورهای دوست و همسایه است.

وی ابراز امیدواری كرد كه با كمك كشور عمان و سایر كشورهای منطقه بتوانیم امنیت پایدار را برقرار كنیم.

فرمانده نیروی دریایی ایران با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ دریایی ولایت نود نیروی دریایی ارتش ایران در آب های عمان، دریای سرخ و مدار 10 و 20 درجه شمال اقیانوس هند یادآور شد: نیروی دریایی ایران تجارب ارزنده ای از برگزاری رزمایش های دریایی دارد و آماده برگزاری رزمایش های عملیاتی به خصوص در بخش امداد و نجات با كشورهای دوست و همسایه از جمله عمان دارد.

وی با بیان اینكه امیدورام نیروی دریایی دو كشور بتوانند با همكاری نزدیك امنیت منطقه را فراهم كنند، افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ناوگروه های نیروی دریایی عمان دعوت می كند تا از بنادر جمهوری اسلامی ایران از جمله بندرعباس دیدار كند.

وی اظهار داشت : این رفت و آمدها و تعاملات میان ایران و عمان می تواند به گسترش روابط در ابعاد مختلف از جمله همكاری های دفاعی كمك كند.

فرمانده نیروی دریایی عمان در پاسخ به این دعوت ابراز امیدواری كرد: ناوگروه این كشور به زودی از بنادر جمهوری اسلامی ایران بازدید كند.

عبدالله بن خمیس ابراز امیدواری كرد با همكاری مشترك به ویژه در بخش دفاعی روابط فی مابین بیش از پیش تحكیم و گسترش یابد.

وی ضمن قدردانی از فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای انجام این سفر رسمی ،آمادگی كشورش را برای همكاری با ایران در زمینه های مختلف و از جمله پذیرش ناوگروه های جمهوری اسلامی ایران و كمك به تامین امنیت منطقه اعلام كرد.

فرمانده نیروی دریایی عمان با تاكید بر ضرورت ادامه روند ارتباطات و تعاملات مشترك میان دو كشور خاطرنشان كرد: نیروی دریایی عمان همواره خواستار گسترش این همكاری ها بوده و از تصمیم نیروی دریایی ایران برای اعزام ناوگروهایش به بندر سلاله عمان استقبال می كند.

وی در ادامه روابط دو كشور را در ابعاد مختلف مستحكم و پایدار عنوان كرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش عمان كه روز دوشنبه در راس هیاتی به دعوت رسمی امیر دریادار سیاری به ایران سفر كرد، فردا پنجشنبه عازم مسقط می شود.

ناوگروه هیجدهم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل ناو بالگردان بر خارك و ناوشكن جمهوری اسلامی ' ایران نقدی' است كه در بندر جده پهلو گرفته است.

**1478**1532**





:: برچسب‌ها: گل , جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: